Paola VIVIANI
Insegnamento di LINGUA ARABA PER LE ORGANIZZAZIONI INTERNAZIONALI
Corso di laurea magistrale in RELAZIONI E ORGANIZZAZIONI INTERNAZIONALI
SSD: L-OR/12
CFU: 6,00
ORE PER UNITÀ DIDATTICA: 36,00
Periodo di Erogazione: Secondo Semestre
Italiano
Lingua di insegnamento | ITALIANO/Arabo |
Contenuti | Gli studenti si avvicineranno alla terminologia utile al settore di studio in oggetto. |
Testi di riferimento | Materiale inerente alle organizzazioni internazionali e/o prodotto da queste stesse organizzazioni verrà distribuito durante le lezioni o consigliato agli studenti non frequentanti o a chi richiedesse uno specifico approfondimento su alcuni degli argomenti trattati o inerenti al percorso di studio intrapreso, anche sulla base delle conoscenze già acquisite. |
Obiettivi formativi | Conoscenza e capacità di comprensione (knowledge and understanding). |
Prerequisiti | L'insegnamento è destinato a studenti principianti e non. |
Metodologie didattiche | Le attività didattiche saranno strutturate come segue: |
Metodi di valutazione | L’esame consisterà in una prova orale. |
Altre informazioni | Sono previste lezioni di lettorato con C.E.L. madrelingua. |
Programma del corso | Argomenti grammaticali per studenti principianti: |
English
Teaching language | Italian/Arabic |
Contents | Students will approach the useful vocabulary to deal with this field of studies. |
Textbook and course materials | Texts focusing on international organizations and/or produced by these organizations will be distributed in class. Likewise, they will be distributed to non-attending students as well as to those students who may request to acquire specific insights into some of the topics included in the syllabus or on topics related to the course of study undertaken, also considering their prior knowledge. |
Course objectives | Knowledge and understanding. Students shall demonstrate knowledge and understanding founded on the study of the language-based and culture-based notions and topics included in the syllabus. Beginners are required to achieve competence in at least A1/A2 levels within the CEFR, whilst non-beginners are supposed to achieve competence in the B1/B2 levels within the CEFR. |
Prerequisites | The course is for beginners and non-beginners. |
Teaching methods | Teaching activities will be structured as follows: 36 hours of frontal teaching method; at least 12 teaching hours will be devoted to in-classroom exercise focusing on, e.g., the reading, the analysis and writing of texts. |
Evaluation methods | The exam consists in an oral assessment. |
Other information | Further teaching activities include lessons held by a professional mother-tongue “C.E.L.” (linguistic expert). |
Course Syllabus | Grammar for beginners: |